seo-learn

آموزش سئو | learn seo

آموزش سئو این روزا تبدیل به یکی از پر طرف دار ترین آموزش ها برای وبمستران است، برخی از وب سایت ها این آموزش را به صورت پولی و بعضی به صورت رایگان منتشر می کنند. ما در این مقاله سعی می کنیم تا برخی از نیاز های شما را برای سئو وب سایتتان بر طرف نماییم.

ابزار ها

برای سئو مقالات و محصولات ابزار های زیادی وجود داد که محبوب ترین آن ها نزد وب مستر های ایرانی افزونه یواست سئو است، این افزونه در دو نسخه رایگان و حرفه ای منتشر شده است که به کاربران خود امکانات خیلی خوبی ارئه می دهد.

برای تست کارایی افزونه می توانید نسخه رایگان را از پیشخوان وردپرس نصب نمایید و پس از این که از کار کرد این افزونه راضی بودید نسخه حرفه ای را از اینجا تهیه نمایید.

آموزش سئو

قواعد سئو خیلی ساده و در عین حال کاربردی است، که ما می خواهیم در ادامه با برخی از این قواعد و روش های بهبود آن با شما عزیزان صحبت کنم.

کپی ممنوع

همچنین مشاهده نمایید دوره “تبدیل لینک های خارجی به لینک داخلی ” جهت بهبود سئو

همه ما می دونیم گوگل محتوا تکراری رو در نتایج جستوجوی خودش نشون نمی ده، پس اولین و مهم ترین قانون این هست که کپی ممنوع. کپی کردن باعث میشه نه تنها نمره مثبت از گوگل بگیرم بلکه اعتبارمون رو پیش گوگل از دست می دیم و این خودش یه امتیاز منفی هست.

اگر ایده خاصی ندارید به شما پیشنهاد میشود که با سرچ انگلیسی در گوگل چندین سایت را مشاهده و مطالب آن را در دفترچه خود یاداشت کنید، بعد از تموم شدن جمع آوری اطلاعات چند بار اون رو بخونید تا بتونید متن هارو با قواعد درست تر به هم مرتبط کنید و برای مخاطبتان قابل فهم تر باشد.

چرا گفتیم چنیدین سایت خارجی را مطالعه کنید؟ جواب سادست گوگل توانایی ترجمه دارد و با ترجمه متن شما با متن یک وب سایت و تشابه  با آن باز هم نمره منفی کسب می کنید.

copy right

طول محتوا 

طول محتوا خیلی مهم هست، اگر محتوای شما خیلی کم باشه گوگل به این نتیجه میرسد شما برای مخاطب خود ارزش قائل نمی شوید و همین موضوع باعث می شود که گوگل به مقاله شما کم تر توجه کند.

حداقل طول توضیحات ما باید 300 کلمه باشد و در آن به صورت استاندارد از کلمات کلیدی استفاده نماییم، استفاده پیش از حد باعث اسپم شناخته شدن مقاله و یا محصول توسط گوگل میشود و همچنین اگر کم تر از آن بنویسیم گوگل جایگاهی که مناسب مقاله ما است را به آن نمی دهد.

خوب حالا دوتا سوال به وجود میاد، یک چه طوری کلمه کلیدیمون رو به گوگل معرفی کنیم، دو چه جوری بتونیم تعداد کلمه کلیدی رو توی مقالمون مدیریت کنیم. جواب همه این سوال ها رو افزونه یواست سئو wordpress seo by yoast به ما میده و ما می تونیم با کمک این ابزار به صورت کامل مقاله خودمون رو مدیریت کنیم. این افزونه با سه چراغ قرمز، زرد و سبز به ما نشان می دهد که مقالمان تا چه اندازه برای متور جستوجو بهینه شده.

همچنین مشاهده نمایید دوره”آموزش فلت سام”

google-seo

استفاده درست از هدینگ ها

اگر مقاله ما طولانی است ما باید آن را به چندین فصل تقسیم نماییم، به این فصل بندی های مقالات هدینگ یا تیتر می گیم. هینگ های ما از 6 درجهتشکیل می شند که مهم ترین هدینگ هدینگ h1  است و از آن برای عنوان مقاله استفاده میشود.قالب های استاندارد مانند فلت سام به صورت خودکار به عنوان شما هدینگ یک یا همون H1  تبدیل می کنه و بهتره دیگه از این هدینگ استفاده نکنیم.
بعد از تیتر یک ترتیب اولویت به این شکل هست H2 و بعد H3 و به همین شکل تا H6 پیش می رویم و درجه اهمیت آن ها کم تر می شود.

آخرین نسخه یواست سئو رایگان | تهیه نسخه حرفه ای افزونه یواست سئو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفده =